Bekleyin

Makaleler

YABANCI İSİMLERİN HAYATIMIZDAKİ YERİ

YABANCI İSİMLERİN HAYATIMIZDAKİ YERİ

Bazı olaylara gelişmelere kayıtsız kalmamak için slogan atmak veya sözel tepki göstermekten çok fiili tepki göstermek daha etkili bir yöntemdir. Biz de bu yönde bir adım atarak ülkemizdeki yabancı isimlere karşı tepkimizi koymak ve doğru alanda yönlendirme yapmak adına 2013 yılında MARKA İSİM ENSTİTÜSÜ DERNEĞİNİ (İSİMDER) kurduk. Derneğimiz çatısı altında gerek marka isimleri olsun, gerek çocuk isimleri olsun, gerek tabelalarda kullanılan kavramlar olsun buna benzer isimlendirme çabalarını irdelemek ve g Devamı..

TASARIM TESCİLİ NEDİR? NİÇİN GEREKLİDİR?

TASARIM TESCİLİ NEDİR? NİÇİN GEREKLİDİR?

TASARIM TESCİLİ NEDİR? NİÇİN GEREKLİDİR? Tasarım: Bir ürünün dış görünümündeki biçim, çizgi, şekil, doku, renk, malzemenin yapısal durumu gibi, ürüne bakıldığında diğer ürünlere göre dış görünüş itibariyle farklılık göstermesi durumudur. Endüstriyel tasarım denilince ürünlerin teknik özellikleri düşünülmemelidir. Endüstriyel tasarımla ürünlerin dış görünüşleri, duyu organlarına hitap eden özellikleri kast edilmektedir. Üç boyutlu unsurlar, renkler, biçimler, çizgiler vb dı Devamı..

ENDÜSTRİYEL TASARIM TESCİLİ İLE PATENT (FAYDALI MODEL) TESCİLİ ARASINDAKİ FARK NEDİR?

ENDÜSTRİYEL TASARIM TESCİLİ İLE PATENT (FAYDALI MODEL) TESCİLİ ARASINDAKİ FARK NEDİR?

Endüstriyel tasarım ile patent (faydalı model) her ne kadar birbirine benzetilse de görsel olarak yorumlansa da aslında her ikisi de birbirinden farklı kavramlardır. Endüstriyel tasarım, tasarım adından da anlaşılacağı üzere görsellikle ilgili bir durumdur. Tasarım ürünün çalışma sisteminden, işlevinden ve markasından bağımsızdır. Endüstriyel tasarım tescili ile ürün ya da nesneye sadece görsel koruma sağlanır. Koruma süresi, tescil işlemlerinin süresi ve tescil maliyeti gibi farklılıkları bulunan e Devamı..

MARKA ÜRÜN MÜDÜR? İSİM MİDİR?

MARKA ÜRÜN MÜDÜR? İSİM MİDİR?

Teknoloji gibi ivme kazanan marka da aynı teknoloji gibi amacını aşma seviyesine gelmiştir. Aslında bunda kasıt aramamak gerekmektedir. Markanın yüksek başarısına saymak gerekir. Çünkü ilk önceleri alâmetifarika (fark işareti) olarak doğan marka zamanla değer işareti haline gelmiştir. Bu da markanın ürün ve hizmetin önüne geçmesine zemin hazırlamıştır. Tıpkı bazı reklamların ürünün/hizmetin önüne geçmesi gibi. Özellikle her şeyin maddeyle kıyaslanıp ihtiyaçtan daha çok egonun tatmin edildiği dün Devamı..

MARKALAŞMANIN STRATEJİLERİ

MARKALAŞMANIN STRATEJİLERİ

Markalaşma stratejileri bir dizi çalışmayı içinde barındırır. Markalaşma stratejisi nedir/marka stratejileri nelerdir sorusuna birden çok verilecek cevap vardır. Marka stratejileri örnekleri ulusal çapta ve dünya genelindeki markalar incelenerek ele alınabilir. Her büyük markanın kendine özgü geliştirdiği marka oluşturma stratejileri vardır. Bunlara global markalar örnek verilebilir. Marka konumlandırma stratejileri marka oluşturmanın ötesinde kişilerin zihnindeki yeri, pazardaki yeri gibi konuları içerir. Bir m Devamı..

1 2 3 4
Sayfa {3.474450} saniyede yüklendi.