Bekleyin

MARKALAŞMAK ZAMAN ALIR

MARKA İSMİ, MARKA İSMİ OLUŞTURMA, MARKA OLUŞTURMA, MARKALAŞMA, MARKA İSMİ BULMA

Ülkemizde markalaşma bilinci tam oturmamakla birlikte beklentiler yüksektir. Markalaşmak, marka değeri kazanmak zaman alan ve ekonomik yatırım gerektiren bir süreçtir. Fakat ülkemizde yatırımcılar iş adamları markayı oluştururken hazır marka halinde bir beklentiye girmektedirler.

            Öncelikle gelecek vaat eden bir marka isminin oluşturulmasında stratejik planlamalar yapılmalıdır. Bir marka ismi markalaşmak için hangi kriterlere sahip olması gerekiyorsa o şekilde oluşturulmalıdır. Marka isminin sonradan yontulması, şekillendirilmesi veya rötuşlanması gibi bir şansı yoktur. Bu durum dikkate alınarak bütün marka kriterlerini sağlayan marka ismi oluşturulmalıdır. Marka ismi oluşturulduktan sonra markalaşma stratejileri takip edilerek markalaşma yolunda ilerlenmelidir. 

            Ülkemizde marka ismi oluşturulurken önce de değindiğimiz gibi hazır olma beklentisi bulunmaktadır. Oysa günümüzde dünya markası olmuş çoğu marka ismini ilk duyduğumuzda durum oldukça farklı olacaktır. Çok beğendiğimiz dünya markalarını ilk defa duyduğumuzu düşünelim, belki hiç beğenmeyeceğiz, belki fonetik olarak ilgi duymayacağız. İşte bu markaları bugün beğenmemizin altında uzun yıllar kabul görmüşlük ve marka değeri yatmaktadır. Bugün çok beğendiğimiz markalar da ilk doğduğunda belki pek itibar görmedi ama markanın ilerlemesi gelişmesi zamanla markaya değer kattı. İlk oluşturulduğunda belki bir hiçi ifade eden markalar marka stratejileri titizlikle takip edilerek ve markaya reklam ve tanıtım yatırımları yapılarak, markaların kalitesi artırılarak yıllara mal olan bir çaba sonucu bugünkü konumuna geldiler.

            Piyasaya ilk çıktığında absürt olarak nitelenen çoğu marka bugün gözde markalar zincirine katılmış bulunmaktadır. Yine bugün burun kıvırdığımız ciddiye almadığımız marka isimleri zamanla zirveye ulaşacaklardır. Bunun iki aşaması vardır. İlk önce stratejik ve sorun teşkil etmeyen isabetli bir marka isminin ortaya konulması gerekmektedir. İkinci etapta da zamana yayılan marka yatırımları, markalaşma çabaları markayı zirveye taşıyacaktır. Bütün bu unsurlar göz önünde bulundurularak markayı marka yapan bileşenlerin bir araya getirilmeden parlak markaların doğmasının mümkün olmayacağı bilinmelidir. 

Bu sayfa 48467 kez görüntülenmiştir.

Paylaş:
Sayfa {3.126431} saniyede yüklendi.