Hızlı Başvuru Yap
Marka İsimleri
Online Katalog
Marka Sorgula
0212 595 0892
  • Exporya Foto Galeri 1390
  • Exporya Foto Galeri 1395
  • Exporya Foto Galeri 1396
  • Exporya Foto Galeri 1397
  • Exporya Foto Galeri 1398
  • Exporya Foto Galeri 1399
  • Exporya Foto Galeri 1400
  • Exporya Foto Galeri 1401
  • Exporya Foto Galeri 1402
  • Exporya Foto Galeri 1403

Açıklama

Markalize Marka İsim Merkezi olarak marka ismi oluştururken dikkate aldığımız birtakım kriterlerimiz vardır. Öncelikle ilk aşamada, isimlendirme planlaması yapılabilmesi için, isim bulunacak kurumla ilgili gerçek bilgiler toplanmıştır. Gerçek bilgiler; kurumun faaliyet alanı, üretilecek mal ve hizmetlerin işlevselliğinin belirlenmesi, kurumun amaçları ve hedef kitlesi gibi bilgilerdir. Daha sonra marka ismi oluşturma aşamaları Markalize Marka İsim Merkezi tarafından titizlikle uygulanmıştır. Belirlenen marka ismi “EXPORYA” olarak karar verilmiş olup, marka ismimizin kurumun faaliyet alanını çağrıştırması düşünülerek ortaya çıkarılmıştır.

EXPORYA faaliyet alanı, ürün hizmet işlevselliği dikkate alınarak markanın hedef kitlede yaratacağı etki ve algılama göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur. EXPORYA marka ismi, markanın sahip olduğu nitelikleri anlatmak ve hedef kitleye istenilen mesajı aktarmak amacı ile tercih edilmiştir. Böylelece algıda bütünlük sağlandığı gibi hedef kitle üzerinde daha iyi bir konumlandırma yapılmaktadır. EXPORYA markasının tasarlandığı firmanın ihracat-ithalat ve e-ticaret firması olması nedeniyle uluslararası ve profesyonel bir marka ismi çalışması yapılmıştır. Uluslararası bir marka olmasından dolayı evrensel dilde okunup anlaşılması kolay herkes tarafından aynı şeye çağrışım yapılması hedeflenmiştir. Böylece EXPORYA marka isminde karar verilmiştir.

EXPORYA marka ismini oluştururken kurumun misyonuna en yakın anahtar kelimeleri bir araya getirerek analiz yaptık ve bir bütün oluşturduk. İhracat ve ithalat firması olması nedeniyle İngilizce ihracat anlamına gelen “Export” kelimesini aldık. Pazar araştırması yapan ve geliştiren anlamında “Explorer” kelimesini aldık. Her şeyi fazlasıyla yerine getiren, beklentileri fazlasıyla gerçekleştiren bir firma olarak fazladan anlamında “Extra” kelimesini aldık. Dış ticarette önemli bir yeri olan liman anlamında “Port” kelimesini aldık. Pazarlar, bağlantılar, müşteriler, mali birikimler ve değerlerin toplamı ve bunların yönetilmesi anlamında olan “Portföy” kelimesini aldık. Daima olumlu düşünen ve olumlu gelişen bir kuruluş olarak “Pozitif” kelimesini aldık. Dünya fuarı anlamında ve global bir tanıtım aracı olması bakımında “EXPO” kavramını ele aldık. Bu anahtar kavramları markamızın misyonuna göre analiz ettik ve uygun kavramları bir araya getirdiğimizde sektörüne ve evrensel marka ismi kriterlerine en uygun olarak muhteşem bir marka ismi, “EXPORYA” çıktı.  

EXPORYA ile global ve ulusal platformda algılanabilir, hatırlanabilir bir marka ismi olması sağlanmaktadır. Telaffuzunun kolay, aynı şekilde yazılıp, aynı sesle okunabilir olmasına özen göstererek EXPORYA marka ismini oluşturup hedef kitle algısında farkındalık yaratarak, kalıcı olması hedeflenmiştir.