Hızlı Başvuru Yap
Marka İsimleri
Online Katalog
Marka Sorgula
0212 595 0892

MAKALELER

 Firmanın Başarısının Temeli Marka İsmine Dayanır

Firmanın Başarısının Temeli Marka İsmine Dayanır

   Marka benzerleri ile aynı alanda ve aynı zamanda anıldığında diğerlerinden farklılaşarak akla gelen ilk kavramdır. Benzer ürünleri ya da hizmetleri başkalarının ürün ya da hizmetlerinden ayırt etmek üzere kullanılan ya da belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan ayırt edici işaret marka olarak tanımlanmaktadır.

Bir markayı rakiplerinden ayıran en önemli farklılaştırma araçlarından biri marka adıdır.

Markanın başarısında uygun strateji seçimi ve marka adının belirlenmesi kadar tüketiciye markayı hatırlatacak görsel bir ifade tarzının belirlenmesi de etkili olmaktadır. Kurum kimliğinin başarılı olması için kurum isminin pozitif değerler taşıması gerekir. Böyle bir isme sahip olan kurumun ürettiği ürün ve hizmetinde değeri artar. Marka ismi, özellikle markanın benimsediği değerleri yansıtarak tüketiciler ile marka arasında bağlantı kurması sağlanır. Marka ismi belirlenirken öncelikli olarak markanın konumlandırma amacını, aktarılmak istediği çağrışımı, markanın imajını ve özelliklerini yansıtması gerekmektedir. Kurum ismini oluştururken fonetik olmasına, yapılan işi çağrıştırmasına aynı zamanda benzerinin olmamasına domainlerinin ve sosyal medya platformlarının müsait olmasına özen gösterilmelidir. Oluşturulan marka ismi global ve ulusal platformda pozitif bir anlam taşıması ve algıda bütünlük oluşturması sağlanmalı basit, telaffuzu kolay ve uygunsuz bir anlama gelmemelidir.

Marka logosu   marka adının insanların zihninde kalacak şekilde belirgin renklerin ve yazı karakterlerinin kullanımıdır.

Başlangıçta markaya belirlenecek güçlü bir isim, tüketici ve marka arasında önemli bir bağ kurmasını sağlar.

Marka ismi tüketicinin ürün kalitesini ve bilinirliğini sağlayarak tercihlerini kolaylaştırır.

İyi bir marka ismi firmanın müşteri potansiyelinin genişlemesini ve müşteri sadakatinin artmasını sağlar.

 Özet olarak Firmanın başarısının temeli marka ismine dayanır. Alabileceğiniz en önemli pazarlama kararı bir ürüne koyacağımız marka isimdir. Pazar payı, ürünün özelliklerinden çok markanın tüketiciler üzerinde bıraktığı etki üzerinde yükselir. Uzun vadede bir marka, daha kaliteli bir ürün değil, daha kaliteli bir isimdir.

Markalize İsim Enstitüsü olarak Marka İsim Uzmanı BayKanber global alanda kullanılmaya müsait olarak oluşturmuş olduğu birçok marka isimle adını sıkça duyurmuştur.

Marka ismi oluşturulurken özellikle dikkat ettiğimiz hususlar vardır. Bu da markanın alanında başarılı, güçlü ve global alanda kullanılacak bir marka olmasını sağlamaktadır.

                Marka isim oluşturma aşamasında öncelikle kurumun faaliyet alanı, üretilecek mal ve hizmetler kurumun amaçları ve hedef kitle gibi bilgiler toplanmaktadır.

                İsimlendirme konusunda çalışan birimimizle oldukça geniş bir isim listesi hazırlanır ve daha sonra belirlenen bu isimler arasından bir ön eleme yapılmaktadır.

                Bu listede kesinlikle olamayacağı düşünülen isimleri eleyerek Marka ismi ile ilgili filolojik, fonetik, resmi yönden sorun olup olmadığı ve bu ismin daha önce kullanılıp kullanılmadığı resmi kanallar yoluyla araştırılmaktadır.

                Marka isminin internet ve intranet (iç ağ) alanında markalaşabilmesi için domain alan adlarının araştırılması yapılır ve marka isminin her yönden müsait olup olmadığına bakılır.

                Daha sonra bu ismin kullanılmasında herhangi bir yasal engelin olup olmadığına bakılmaktadır.

                Bulunan ismin telaffuzunun kolay olması, akılda kalıcılık derecesi, çağrıştırdığı anlamlar ele alınır. İsmin kulağa hoş gelmesine, uygunsuz herhangi bir anlam taşımamasına, başka dillerde farklı kullanış anlamlarının olmamasına dikkat edilerek araştırma gerçekleştirilir.

Marka İsim Uzmanı BayKanber ve ekibi tarafından çok titiz çalışmalar sonucu oluşturulan marka isimler ile sizleri global alanda güçlü bir marka haline getirmek için var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.