Hızlı Başvuru Yap
Marka İsimleri
Online Katalog
Marka Sorgula
0212 595 0892

MAKALELER

Pandemi Döneminde Markalaşma

Pandemi Döneminde Markalaşma

2019 Aralık ayında, Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan Koronavirüs COVID-19 salgının patlak vermesiyle tüm dünyada ekonomik anlamda meydana gelen olumsuz etkilerin ne kadar süreceği hala belirsizliğini devam ettirmektedir. Özellikle birçok ülkede tamamen veya kısmen sokağa çıkma yasağının getirilmesi, COVID-19 salgınının tüketici davranışlarını önemli ölçüde değiştirmesine ve sektörün ve markaların  yeniden şekillenmesine yol açmıştır. Özellikle fiziksel mağazalar alınan tedbirler ve müşteri tercihleri nedeniyle salgından olumsuz etkilenirken, online platformda ye alan markalar satış hacmini artırarak sürekli müşteri kazanmaktadır. Tüketiciler salgın ortamında ihtiyaçlarını karşılamak için en hızlı ve pratik yol olan e-ticareti tercih etmeye başlamıştır.

  Bu dönem elbette ki markaların iletişimini de etkiledi. Gündelik hayatta kısıtlamalar artarken, markalar tüketicilerle  dijital hayatta daha çok buluşmaya başladı. Ekonomik durgunluğun fazla olduğu bu günlerde kimi markalar ekonomik kayıplar yaşarken kimi markalarda bu durumu fırsata çevirdi ve ekonomik anlamda çok iyi noktalara geldi.

Markalar özellikle  pandemi öncesi, döndemi dönemi ve pandemi sonrasını düşünerek müşterilerin beklentileriyle örtüşen yaklaşımlarla ilerlemelidirler. Ekonomik durgunluk sebebiyle marka küçülmeye gitmemeli, müşterinin istek ve beklentileri doğrultusunda haraket etmelidir. Müşterilerin istek ve beklentisini karşılayan markalar müşterisi karşısında bir sempati kazanır ve güçlü bir bağ oluşturur.

Pandemi döneminde tüketicilerin en çok dikkat ettiği şeylerin başında hijyen geliyor. Markalar sağlık ve hijyen temelinde ürün ve hizmet süreçleri gözden geçirmeli müşterisine karşı  güven oluşturmalıdır. Markaların bu dönemde tüketicisine karşı oluşturacağı güven bağı çok önemlidir. Markanın oluşturacağı güven bağı tüketicilerin markaya karşı bir sempati kazanmasına ve o markayı daha çok tercih etmesine sebep olacaktır. Pandemi döneminde çoğu marka ekonomik olarak çökerken müşterisine karşı   güven bağını oluşturan markalar ekonomik olarak  daha iyi noktalara gelecektir.

Pandemi dönemi şüphesiz pek çok zorluğun yanı sıra yeni çözüm arayışlarıda beraberinde getirdi. Bu dönemde zorunlu olarak değişen iş süreçlerinin ve iş teknolojilerinin yol açtığı gelişmelerin akabinde birçok sektörde çok fazla yeni marka, tüketicisiyle buluştu.  Türk patent ve Marka Kurumu’nun 2020 sonunda yayınladığı istatistiklere göre, marka tescil başvurusunda son 9 yılın en yüksek artışı yaşandı. İşletmelerin geçmiş yıla göre yüzde 26,6 artış gözlenen marka tescil başvurularının sayısının 149,164’e yükseldiğini kaydetti.

Pandemi sonrasında bir çok yeni markanın oluşacağını duyar gibiyiz. Özellikle pandemi döneminde dijital platformlarda yer alan birçok kişi ve kurum, marka olma yolunda adım adım ilerlerken, bu alandaki haklarını ise Türk Patent Ve Marka Kurumuna  “marka tescili” yaptırarak koruma altına alıyorlar.