Açıklama
Markalize Marka İsim Merkezi olarak marka ismi oluştururken dikkate aldığımız birtakım kriterlerimiz vardır. Öncelikle ilk aşamada, isimlendirme planlaması yapılabilmesi için, isim bulunacak kurumla ilgili gerçek bilgiler toplanmıştır. Gerçek bilgiler; kurumun faaliyet alanı, üretilecek mal ve hizmetlerin işlevselliğinin belirlenmesi, kurumun amaçları ve hedef kitlesi gibi bilgilerdir. Daha sonra marka ismi oluşturma aşamaları Markalize Marka İsim Merkezi tarafından titizlikle uygulanmıştır. Belirlenen marka ismi ''Edulita'' olarak karar verilmiş olup, marka ismimizin kurumun faaliyet alanını çağrıştırması düşünülerek ortaya çıkarılmıştır. Kurumumuzun faaliyet alanı, ürün hizmet işlevselliği dikkate alınarak markanın hedef kitlede yaratacağı etki ve algılama göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur.
Firmanın eğitim alanında hizmet veren bir marka olduğunu belirtmek için Edulita ismini kullanmayı uygun bulduk. Marka ismi oluştururken edu (education), eğitim, etik, etkin, dinamik, uyum, ufuk, uzman, liyakat, elit, istikrar, tutarlı, tam, aktif, akademik, akılcı kelimelerinden yola çıktık. “Edu” kelimesi İngilizcedeki eğitim anlamına gelen “education” kelimesine atfen kullanılmıştır. İngilizce bir kelime olan Education, Türkçe’ de; eğitim, ilim, irfan, öğretim, öğrenim gibi anlamlara gelmektedir.
Genel anlamda marka ismimiz başta eğitim anlamına gelen education kelimesine atfen edu kelimesi ile başlamakta ve eğitim için bir dizi olumlu kelimelerin kodlanması ile meydana getirilmiştir. Telaffuzu kolay ve uluslararası alanda aynı anlamı çağrıştırması sağlanmıştır.