Hızlı Başvuru Yap
Marka İsimleri
Online Katalog
Marka Sorgula
0212 595 0892
  • Tabiana Foto Galeri 2655
  • Tabiana Foto Galeri 2656
  • Tabiana Foto Galeri 2657
  • Tabiana Foto Galeri 2658
  • Tabiana Foto Galeri 2659
  • Tabiana Foto Galeri 2660
  • Tabiana Foto Galeri 2661
  • Tabiana Foto Galeri 2662
  • Tabiana Foto Galeri 2663

Açıklama

Markalize olarak marka ismi oluştururken dikkate aldığımız birtakım kriterlerimiz vardır. Öncelikle ilk aşamada, isimlendirme planlaması yapılabilmesi için, isim bulunacak kurumla ilgili gerçek bilgiler toplanmıştır. Gerçek bilgiler; kurumun faaliyet alanı, üretilecek mal ve hizmetlerin işlevselliğinin belirlenmesi, kurumun amaçları ve hedef kitlesi gibi bilgilerdir.

          Daha sonra marka ismi oluşturma aşamaları Markalize tarafından titizlikle uygulanmıştır. Belirlenen marka ismi '' Tabiana ''  olarak karar verilmiş olup, marka ismimizin kurumun faaliyet alanını çağrıştırması düşünülerek ortaya çıkarılmıştır. Kurumumuzun faaliyet alanı, ürün hizmet işlevselliği dikkate alınarak markanın hedef kitlede yaratacağı etki ve algılama göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur. Marka ismini belirlenirken; tabiatın içinde var olan ekolojik sistemde meydana gelen tuz için oluşturulacak markaya en yakışacak isminin tabiana olması düşüncesidir. Tabiana marka ismi oluştururken tabi, ana ve ab kelimeleri kullanılmıştır. Tabi kelimesi doğal demektir. Ürünlerimizin doğal, bir sistem neticesinde oluşması tabi kelimesi ile anlatılmaktadır. Ana kelimesi ise hem “ Anne elinin lezzeti” ni hem de bir anne koruması simgelemektedir. Ayrıca ana kelimesi ile öz, asıl, kaynak anlamlarından faydalanarak tabiana ile kaliteli, sağlıklı tuzun ana kaynağına ulaşacaklarını anlattık. ‘Ab’ kelimesi ise eski Türkçede su anlamındadır. Bu kelimenin kullanılmasındaki amaç deniz-göllerden faydalanılarak ürünümüzün oluşmasıdır. Ab kelimesinin eski Türkçeden oluşması markamızın köklerine bağlı, öz benliğini yitirmemiş köklü bir geçmişi olan marka algısı oluşturulmuştur.  

            İsim, profil veya vizyonların temsil edildiği resimler olan logolar, kurumların dışarıya açılan yüzü olarak ifade edilebilirler. Logolar markanın tamamlayıcı ve bütünleyici bir parçasını oluşturur. Markalaşma kültürünün de görsel bir parçasıdır. Bu nedenle logo tasarımında kurum kimliğine uygun bir tasarım yapmak önemlidir. Logomuzun tasarımında öncelikli amacımız '' Tabiana '' nın hedef kitlede farkındalık yaratması, yaptığımız işle ilgili hedef kitlemizi bilgilendirebilecek bir tasarım yapmaktı. Bu nedenle yazı karakteri seçiminde farklı olmak için tamamı el çizimi özel tasarlanmış sadece markamıza ait figürler, logo, logo-type tasarladık. Tabiana logosunda bulunan bayan figürü T harfini oluşturmaktadır. Aynı zaman da bu logo raks – dans eden bir kadın figürü şeklindedir. Bu figür ile logomuzda lezzetin; mutluluk, dans ve sevgiyle birleşmesi sembolize edilmiştir.    Logonuzdaki bayan elinden kar tanelerini serpmektedir. Bu hem doğanın sürekli olan kısır döngüsünü hem de verimin (Tuz üretiminin) bolluğu simgelemektedir. Aynı zamanda kar ve tuzun beyazlık - bereket yönünden birbirine benzetilmektedir. Logomuzda var olan ‘İ’ harfi nin noktası bir kar tanesinden oluşturulmuştur. Bunun yapılmasının sebebi ise logonun bütünlüğünün sağlanmasıdır. Logomuzda var olan çizgisel şekillerle bir denizi veya gölü simgeselleştirilmiştir. Logo-tyepemizdeki harflerin hareketli olması bir denizin ya da gölün dalgalanmasını simgelemektedir.